Bayi atau anak anak kecil ini boleh di tempah

Tuesday, May 31, 2011


Nikki Hunn seorang pencipta patung patung bayi semakin terkenal di England apabila hasil ciptaan nya hamper hamper menyerupai bayi sebenar.

Katanya patung yg dibuat nya itu sekurang kurang nya dapat menghiburkan para para ibu yg tidak menpunyai anak.

Patung bayi yg namakan Reborn Babies itu dibuat sebaik mungkin dengan kelembutan getah/plastic hampir menyerupai kulit bayi sebenar begitu juga dengan warna kulit, mata dan rambut tipis seakan bayi yg betul. Malah yg lebih unik nya ‘baby’ tersebut boleh mengeluarkan air liyur nya.


Penghasilan patung bayi ini yg agak menarik nya, sesaorang itu boleh menempahnya dengan memberi gambar gambar bayi yg diingini nya. Kesamaan bayi yg ditempah cukup memberi perhatian kepada orang ramai dan sehingga orang sanggup membayarnya dengan harga mahal, iaitu 300 dollar Amerika untuk satu.

Dimaklumkan pernah seorang perempuan menempah seorang ‘bayi’ dari nya kerana terkenangkan baby nya yg telah meninggal dunia. Eve Hasty 57 menempah nya kerana anaknya itu telah meningal dunia.



Eve Hasty menamai ‘anak kecilnya itu’ Abby dan meletakkan nya di buaian dan diayun seperti bayi sunguh, sesungguhnya "Abby” mengingatkan saya pada anak saya dahulu ketika masih bayi," katanya.

Bagi Hasty, Abby bukan sekadar patung saja "Saya tahu dia tidak akan sakit dan tidak akan mati. Saya tidak akan merasa tertekan dan baju yg bakal dibeli Cuma satu saiz saja, tambah nya.



… dan yg agak trajis nya lagi, satu kejadian di Amerika dimana sepasukan Polis telah memecahkan cermin sebuah kereta kerana untuk menyelamatkan seorang bayi yg disangkanya tertinggal oleh ibubapa nya dan bimbang ia terperangkap dan kelemasan.

Kita saksikan gambar gambar nya diatas. – matjejakrasul teks AFP

0 comments:

Post a Comment

 
 
 
Orkes Gambos Penambang Muar 01 S Radziah -...

This mp3 found @ weblagu.com
Related Posts with Thumbnails
 
Copyright © Permata Wangi