Lelaki Inggeris kecewa ditinggal isteri orang Malaysia

Saturday, May 14, 2011


Ian Young 32 meratap hiba dengan perbuatan isteri yg meninggalkan dirinya setelah dia berhabisan sebanyak 12,000 pound sterling bagi memenangi hati isterinya itu

Fatin isterinya yg berasal dari Malaysia tidak diketahui yg nama asal isterinya itu sebagai Mohammed Fazdil Min Bahari. Ian Young mengaku yg beliau amat terkilan dan patahati kerana isterinya meninggalkan dia untuk menjadi penari kelab malam.

Fatin kini tinggal di Manchester untuk mendapat kerja yg lebih baik yg mana sebelum ini ia gagal meneruskan kareernya sebagai pelakun derama, di Blackpool Lancs.

Ian, yang bekerja sebagai pegawai sekolah di Derbi berkata, "Saya merasa seperti orang bodoh, sepatunya inilah saat paling bahagia bagi saya."

"Saya menghabiskan banyak duit dan berusha agar ia tetap tinggal di England dan kini ia mendapat apa yang ia inginkan dan saya di sini tinggal sendiri dan duit pun sudah nayak dihabiskan untuk beliau.

"Ia menghancurkan hidup saya dan sudah tiga bulan pekara ini berlalu, ketika visa diberikan, ia kini tidak ingin berbicara dengan saya dan ia juga tidak mau diceraikan," kata Ian lagi.

Ian bertemu Fatin pada ogos 2006 lalu ketika bekerja di Malaysia. Ketika itu ia mengaku tak tahu yg Fatin lahir sebagai lelaki. Namun ketika itu, Ian sudah terlanjur cinta setengah mati dan akhirnya mereka menjalin hubungan serius.

Pasangan itu pun pindah ke Derby dan menikah di pejabat awam pada 2009. Namun setelah itu mereka tidak dibenarkan kembali ke Malaysia karena homoseksual dilarang di Malaysia dan beliau bimbang takut Fatin ditahan.

Ian Young memilih untuk mengikut undang undang dan menghabiskan 12 ribu pound untuk belanja guaman dan memohon visa. Permohonan diluluskan dan Fatin diberi visa untuk menetap disini oleh Kementerian Dalam Negeri.

Ian mengaku, ketika ia amat kecewa ia mencoba untuk bunuh diri dengan menelan obat antidepresi melebihi dos. Ia juga kehilangan pekerjaan dan ditolak di tiga buah sekolah kerana masaalah nya tinggal bersama ‘lelaki’ juga.

"Saya kehilangan pekerjaan, kehilangan rumah dan akhirnya kehilangan istri. Saya gunakan setiap keping wang dan kini saya kehilangan segalanya," ujarnya. Apatah lagi dengan perbelanjaan permohonan visa sebanyak lima kali yg menelan belanja yg banyak.

"Saya perlu mencoba dan dan membina hidup baru", tambahnya lagi.

bumirel/Ritzki Pitakasari
Sumber: Telegraph

0 comments:

Post a Comment

 
 
 
Orkes Gambos Penambang Muar 01 S Radziah -...

This mp3 found @ weblagu.com
Related Posts with Thumbnails
 
Copyright © Permata Wangi